Danske Spil

Lotto Pakkeleg

Den klassiske pakkeleg – genopfundet digitalt

Hvad vi hjalp vores venner med
KundeDanske Spil
LokationDanmark
Leverancer
GamificationUX / UI

Hvad vi gjorde
Sammen med Lotto skabte vi en digital version af det klassiske danske jule-spil pakkeleg, hvor brugerne kunne deltage hver dag i december. Lotto ønskede at starte en ny “digital tradition” for deres kunder, og i ægte julestemning finder Lotto hvert år 25 nye millionærer den 25. december.


Sådan gjorde vi
Ved at kombinere både digitale og fysiske præmier byggede vi et spil omkring det velkendte pakkeleg-koncept. Målet var at skabe en digital oplevelse, der føltes så tæt på den fysiske leg som muligt. Hver spiller skabte sin egen unikke avatar, som kunne tilpasses med digitalt merchandise, der blev låst op i løbet af december. På den måde blev spillerne engageret og opfordret til at vende tilbage hver dag for at deltage og vinde.


Sådan fungerede det
Kampagnen overgik alle forventninger og kørte en hel måned med rekordhøj engagement. I alt deltog 100.086 unikke spillere, som tilsammen spillede 1.093.677 gange, hvilket svarer til imponerende 10,9 spil pr. deltager over de 25 dage.