Effektivisering af bookingprocesser
Turning Crisis into pportunity
Hvad vi gjorde
Da rejsebranchen blev slået ud på et sidespor af coronapandemien, forsøgte mange virksomheder blot at ride stormen af. DBP Adventures valgte en anden tilgang. Mens deres fysiske eventyr var midlertidigt indstillet, så de en mulighed for at revolutionere deres aktiviteter bag kulisserne. Deres vision? At komme ud af krisen ikke bare ved at overleve, men ved at trives med strømlinede processer, der ville tjene dem længe efter, at rejserestriktionerne var ophævet.
Hvordan vi gjorde
Vi skabte en helt ny hjemmeside og et skræddersyet bookingsystem, der var bygget op omkring reelle brugerbehov og -oplevelser. Det handlede ikke bare om at få tingene til at se pæne ud - det handlede om intelligent automatisering, der ville eliminere timevis af manuelt arbejde. Det system, vi designede, håndterer alt fra den første booking til den endelige betaling, hvilket frigør DBP-teamet fra administrative opgaver og giver deres kunder en mere smidig rejse fra »jeg vil af sted« til »jeg har pakket og er klar«.
Sådan fungerer det
Tallene fortæller historien: DBP Adventures bruger nu 50 % mindre tid på at administrere betalingsstrømme, 50 % mindre tid på at håndtere e-mails og 50 % mindre tid på at afstemme bankkonti. Endnu bedre er det, at de har set menneskelige fejl falde med hele 90 % takket være automatiserede processer, der ikke bliver trætte eller distraherede. Og disse forbedringer er kun begyndelsen - efterhånden som deres team og kunder bliver mere fortrolige med systemet, forventes effektivitetsgevinsterne at vokse yderligere.
Kunden
»Kæmpe anbefaling fra os. Gennemsigtighed fra start til slut. Vores ønsker blev implementeret, og resultatet var bedre end forventet.«