Påskefabrikken - Et digitalt påskeæg
Danske Spil og Quick havde allerede erobret julen med deres ikoniske julekalender-skrabespil. Men påsken? Det var et uudnyttet område, der var klar til digital aktivering.
Hvad vi gjorde
Kunden kom til os med en mission: at skabe den samme skrabespilsmagi i påskesæsonen og give de små påskeharer det spotlight, de fortjente.
Missionen var klar, men ambitiøs - at skabe en digital oplevelse i påsken, der ikke kun ville fange deres publikum og holde dem engageret i Quick-brandet, men i sidste ende konvertere disse spillere til betalende kunder. Ikke nogen lille bedrift, når man konkurrerer med chokoladeæg og familiesammenkomster!
Hvordan vi gjorde
Vi skabte noget særligt - et augmented reality-spil, der byggede bro mellem den fysiske og den digitale verden. Spillerne brugte deres smartphone-kameraer til at finde den rigtige påskehare, der gemte sig på deres fysiske skrabelod. Det var som at give traditionelle skrabelodder en ny dimension! Oplevelsen var tilgængelig på både mobil og computer - så ingen påskeentusiaster blev udeladt fra det sjove.
Sådan fungerer det
Da påsken 2024 kom, blev vores lille digitale æg udklækket til noget ekstraordinært. Kampagnen levede ikke bare op til forventningerne - den hoppede lige over dem! Den mest opsigtsvækkende måling? Hele 11,5 % af deltagerne som hoppede videre fra spillet, endte med at købe i quicks online univers. Det er ikke bare engagement - det er digital alkymi, der forvandler legende interaktioner til forretningsresultater.